BRCGS S&D gecertificeerd
Deskundig advies
Duizenden artikelen direct uit voorraad
Prijzen excl. BTW Prijzen incl. BTW
Assortiment

Kantoorinrichting, de juiste mix tussen functioneel en stijlvol

De selectie is aan uw winkelwagen toegevoegd.

Kantoorinrichting, de juiste mix tussen functioneel en stijlvol

Een fijne werkplek begint met een zorgvuldig samengestelde inrichting. Weststrate is gespecialiseerd in kantoorinrichting en heeft als onafhankelijke projectinrichter jarenlange ervaring. Bij ons vind je kwalitatief kantoormeubilair voor elk budget. We hebben ruime ervaring met volledige projectinrichting. Wij begeleiden het project van begin tot eind. Spreekt een standaard product je niet aan, dan zoeken wij voor je verder. Een persoonlijke benadering vinden we een belangrijk onderdeel in dit proces, daarom gaan we graag met jou aan tafel om je wensen door te spreken.

Weststrate is opgericht in 1934 en heeft inmiddels al meer dan 20 jaar aan ervaring en kennis opgedaan op het gebied van kantoorinrichting. We zijn gevestigd in Middelburg en beschikken over een grote belevingsshowroom en magazijn met circa 20.000 palletplaatsen. Onze klanten bestaan uit bedrijven, zorginstellingen, scholen en overheidsinstellingen. Wij voorzien bedrijven en instellingen van nieuwe kantoorinrichting, op een nuchtere, no-nonsense manier. Dat betekent kwalitatief hoogwaardig kantoormeubilair tegen de beste prijs.

Je kan bij ons terecht voor kantoormeubilair in iedere prijsklasse, of het nu gaat om basic kantoormeubelen of design kantoorinrichting, kantoormeubelen kopen doe je bij Weststrate. Weststrate is onafhankelijk dealer en projectinrichter van verschillende professionele merken en producten zoals audiovisuele oplossingen, facilitaire producten, kantoormachines en kantoorartikelen. Je kan bij ons terecht voor de inrichting van één werkplek, maar ook voor een totaalproject.

Bij Weststrate werken we met een team van specialisten die jouw wensen centraal stellen. Een persoonlijke benadering vinden we erg belangrijk. Wij geloven in de kracht van persoonlijk contact. Daarom kunnen wij ervoor zorgen dat je vanaf de intake tot de opleving één aanspreekpunt hebt, ook als we samenwerken met verschillende partners. Wij gaan graag met je rond de tafel om jouw wensen te bespreken en zullen vanaf begin tot eind betrokken zijn bij de projectinrichting. Je bent van harte welkom voor een rondleiding in onze showroom, waar je een goed beeld krijgt van onze kennis en veelzijdigheid. We beschikken over een belevingsshowroom met verschillende sfeerkamers, waar ergonomisch werken, kantoormeubilair en audiovisuele presentatiemiddelen uitstekend tot hun recht komen. Voor inspiratie kantoorinrichting kun je kijken op onze inspiratie pagina of bij eerdere projecten.

Vanaf het moment van intake tot en met de complete oplevering en inhuizing van je kantoormeubilair zullen wij het gehele traject intensief begeleiden. Bij Weststrate geloven we in een persoonlijke en transparante aanpak. Daarom zal er eerst een oriënterend gesprek plaatsvinden waarbij we met jou rond de tafel zitten om je wensen, plannen en visie in kaart te brengen. Wanneer deze wensen volledig zijn geïnventariseerd, worden ze vertaald in een inrichtingsvoorstel met ontwerp. Bij het ontwerp wordt onder andere rekening gehouden met routing in het kantoor, akoestiek, ergonomie, bureausteunen voor monitors, bekabeling en uiteraard de uitstraling die jij voor ogen hebt. Een goede akoestiek met voldoende geluidsabsorptie kan worden bereikt door middel van het plaatsen van akoestische plafondpanelen, bureaupanelen, vloer-staande panelen, wandpanelen en meer. We denken niet alleen mee over meubilair, maar ook over kleuradvies, vloeren, verlichting en dynamisch werken. Bij de realisatie van jouw bedrijfsinrichting verzorgen wij ook de afmontage, het wegwerken van de bekabeling en het instellen van de werkplekken. Wij doen er alles aan om een inspirerende werkomgeving te creëren waar jij en jouw medewerkers zich prettig voelen.

Projectinrichting in verschillende fases:

  • Kennismaking
  • Inventarisatie en analyse van wensen
  • Technisch concept in 2D
  • Vloer en verlichtingsplan
  • 3D ontwerp
  • Planning
  • Realisatie
  • Oplevering
  • Nazorg

In geval van kantoorinrichting voor een nieuwbouwproject is er vaak voldoende tijd gereserveerd om het project te plannen en kantoorinrichting op maat te leveren. Het kan voorkomen dat er op zeer korte termijn een kantoor of nieuwe werkplek ingericht moet worden waardoor een korte levertijd noodzakelijk is. In dat geval dienen jouw nieuwe bureaus en bureaustoelen snel geleverd te worden. Ook dat kan bij Weststrate. Speciaal voor dit soort aanvragen hebben wij een uniek assortiment aan kantoormeubelen dat zelfs binnen 3 weken geleverd kan worden. Zo kun jij alsnog snel aan de slag!

Wij bieden extra service zodat je direct in je nieuwe werkomgeving aan de slag kunt. Ons kantoormeubilair wordt bij volledige kantoorinrichting namelijk gratis geleverd en vakkundig gemonteerd. Dus geen rompslomp of ingewikkelde handleidingen waar jij mee blijft zitten. We zetten het kantoormeubilair netjes op zijn plaats en nemen alle verpakkingen weer mee. Ook zorgen we voor de montage en het fatsoenlijk wegwerken van de bekabeling. Dit is wel zo brandveilig en het staat ook nog eens mooi. Bovendien geven we aan iedere werknemer een werkplekinstructie, zodat de werkplek en bureau inrichting perfect is af- en ingesteld per medewerker. Daarnaast krijg je 5 jaar garantie op het geleverde kantoormeubilair. Mocht er dus onverhoopt voor die tijd toch iets kapot gaan, zorgen we voor een oplossing. De kantoormeubelen worden geruild of gerepareerd zodat jij weer aan het werk kunt.

Kantoorinrichting is meer dan alleen het aanschaffen van kantoormeubilair. Daarnaast kun je bij Weststrate ook voor al jouw kantoorbenodigdheden, facilitaire producten en toilet artikelen terecht. Bovendien beschikken wij over 20.000 palletplaatsen waardoor voorraadbeheer ook tot de mogelijkheden behoort. Op die manier heb je één aanspreekpunt en hoef je niet te schakelen tussen verschillende partijen. Ook online kun je de artikelen gemakkelijk bij ons bestellen.

Ons uitgebreide assortiment biedt een geschikte inrichtingsoplossing aan voor elke ruimte. Dankzij onze brede collectie kunnen we iedere ruimte inrichten naar jouw eisen en wensen. En vind je niet waar jij naar op zoek bent, dan zoeken wij voor je verder. Naast standaard- en designmeubilair van gerenommeerde leveranciers leveren wij ook maatwerkinterieurs, waarbij we samenwerken met vaste interieurbouwers. Dus standaard meubilair of maatwerk kantoorinrichting? Wij zorgen altijd voor een inrichting op maat.

Wil je graag advies bij het kiezen van jouw optimale werkplek? Of laat je de inrichting liever over aan een kantoorspecialist? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze specialisten brengen jouw eisen en wensen graag in beeld en brengen op basis hiervan deskundig advies uit. De merken die wij vertegenwoordigen beschikken over een sterke positie binnen de kantoorinrichtingsbranche. Door onze kennis en jarenlange ervaring te combineren met 100% Nederlands fabricaat vormen wij een geschikte partner om jouw ultieme werkplek te creëren. We bieden kwaliteit kantoormeubelen tegen een eerlijke prijs, voor elk segment. Bij onze projecten krijg je een beeld van de diverse kantoorinrichtingen die wij reeds hebben verzorgd.

Bij het inrichten van een kantoor of werkplek is een belangrijke rol weggelegd voor een goede balans tussen zitten, staan en bewegen. Dynamisch werken is het afwisselen van houdingen tijdens je werk en is essentieel voor de gezondheid van werknemers. Langdurig in dezelfde houding zitten of dezelfde beweging herhalen, kan voor flinke klachten in spieren en gewrichten zorgen. Zitten wordt tegenwoordig ook wel “het nieuwe roken” genoemd. TNO raadt daarom aan om de dagelijkse zit-duur te reduceren en zitten af te wisselen met staan, fietsen of lopen om je vitaliteit te stimuleren, het liefst elk half uur. Kies voor een zit-sta bureau met bijpassende ergonomische bureaustoel en bureausteun op de juiste hoogte of neem de trap in plaats van de roltrap of lift. Volgens wetenschappelijk onderzoek levert iedere vorm van beweging gedurende een dag namelijk een belangrijke bijdrage aan je gezondheid, vitaliteit en productiviteit. Creëer dus een gezonde, dynamische werkplek en zorg dat je zitten kunt afwisselen met andere bewegingen, zoals staan of fietsen, en je een goede werkhouding kunt aannemen.

Als kantoorspecialist komen we bij diverse klanten. Hier constateren we dat bij veel bedrijven de werkplek vaak niet is afgestemd op de medewerker en zijn of haar werkzaamheden. Dit gaat ten koste van de prestaties en gezondheid van de werknemer. De manier van werken en de lichaamshouding hangen af van de op- en instelling van de werkplek. Het afstemmen en optimaliseren van de werkplek zal leiden tot een ergonomisch geschikt vertrekpunt. Weststrate adviseert je op ergonomisch vlak en ondersteunt je bij het voorkomen van klachten. Onze kantoorspecialist kan jou helpen op het gebied van vitaal werken en geschikte ergonomische kantoorinrichting.

1

Aan een werkplek zijn diverse ARBO regels gekoppeld. Maar welke ARBO normen gelden er nu eigenlijk voor kantoormeubelen? Dit zijn de voornaamste normen:

  • NEN 2449: Europese norm voor bureautafels
  • NEN 1335: Europese norm voor bureaustoelen
  • NPR 1813: Nederlandse norm voor bureautafels en -stoelen

Bij de keuze voor aanschaf van kantoormeubilair helpt de praktijkrichtlijn NPR 1813. Hierin wordt antwoord gegeven op vragen als: “Aan welke normen moet het meubilair voldoen en waarom?” En “Welke instelmogelijkheden moet het meubilair minimaal hebben?”. Vanuit de NPR 1813 wordt verwezen naar de normen NEN 1335 en NEN 2449. Wanneer je dus op zoek bent naar nieuw kantoormeubilair of volledige kantoorinrichting dien je dus rekening te houden met deze criteria. Al ons kantoormeubilair voldoet aan (één) van deze ARBO normen, waardoor je zeker weet dat je goed meubilair hebt aangeschaft dat bijdraagt aan het welzijn van je medewerkers.

Milieuvriendelijk ondernemen is een van onze speerpunten binnen de organisatie. Weststrate waarborgt via het MVO-beleid (Maatschappelijk verantwoord Ondernemen) dat bij de inkoop in toenemende mate wordt gestuurd op milieu- en duurzaamheidaspecten.

Op verschillende wijze wordt bijgedragen aan het duurzaamheidsbeleid. Denk aan het zuinig omgaan met hulpbronnen en het gebruik van grondstoffen die weinig schadelijke stoffen bevatten. Daarnaast houden wij ons bezig met een verbeterde recycling van producten. Het meubilair dat wij leveren kan bij vervanging ook weer worden teruggenomen en professioneel worden gedemonteerd, zodat het meubilair kan worden hergebruikt.

Weststrate werkt ook samen met duurzame meubelmerken waarbij de aandacht voor het milieu hoog in het vaandel staan. Weststrate kan zich vinden in de visies van onder meer Vepa, Niceprice en Giroflex. Al deze merken bieden duurzame meubels die zijn gemaakt om lang mee te gaan en daarna ook nog een tweede leven kunnen krijgen als second life product of gerecycled product. Giroflex werkt volgens de ‘Cradle to Cradle’ filosofie, dit houdt in dat producten na gebruik kunnen worden hergebruikt in een nieuw product of als grondstof kunnen dienen. Herman Miller werkt volgens een Design for the Environment protocol, dat nieuwe productontwerpen grondig evalueert op criteria als: materiaalchemie, recyclebaarheid, demontage en levenscyclus optimalisatie. Vepa en Niceprice gaan verder dan de richtlijn ISO 26000 Social Responsibility. Deze normen dienen te voldoen aan Europese wet- en regelgeving. Zij voeren dan ook de volledige productie in Nederland uit waardoor transport tot een minimum beperkt blijft.

Ben je geïnteresseerd in een rondleiding, wil je advies over kantoorinrichting of wil je meer informatie over:

-kantoormeubilair
-akoestiek
-ergonomie
-projectinrichting
-audiovisuele oplossingen
-facilitaire inrichting en dispensers

Neem gerust contact op met onze specialist. Wij nodigen je graag uit voor een bezoek.

Terug naar het overzicht