BRCGS S&D gecertificeerd
Deskundig advies
Duizenden artikelen direct uit voorraad
Prijzen excl. BTW Prijzen incl. BTW
Assortiment

Nieuws

De selectie is aan uw winkelwagen toegevoegd.

Persbericht: Weststrate en DPD optimaliseren bescherming pakketten voor veilige bezorging

10-04-2018 - Auteur: Weststrate

Middelburg, 10 april 2018 – Pakketvervoerder DPD en verpakkingsspecialist Weststrate slaan de handen ineen om te zorgen voor de veilige verzending van pakketten. Voor producten die extra bescherming vereisen, ontwikkelt Weststrate verzendverpakkingen die tevens optimaal zijn afgestemd op het afleverproces door DPD. Deze lange termijn samenwerking heeft als doel om levering van beschadigde pakketten tot het minimum te beperken.

Als verpakkingspartner van gerenommeerde webwinkeliers adviseert Weststrate partijen die via DPD producten verzenden in maatwerk verpakkingen en het aanbieden van de meest ideale verpakkingsoplossing. Op die manier wordt de veilige levering van pakketten bevorderd en blijft de productschade tijdens transport minimaal.

De eerste verpakking die Weststrate samen met DPD heeft ontwikkeld, is een plantverpakking die geschikt is voor internationale verzending. Deze verpakking is zo uniek in zijn soort dat DPD de verpakking aanbeveelt aan alle organisaties binnen de bloemen- en plantensector. Ook voor andere verpakkingsvraagstukken heeft Weststrate een oplossing. Zo biedt DPD samen met Weststrate efficiënte en veilige verzendoplossingen voor elk segment.

“Vele bedrijven kampen met retouren door de bezorging van beschadigde pakketten, dit komt de klanttevredenheid niet altijd ten goede. Voor diverse, uitdagende verpakkingscases heeft Weststrate met succes een verpakkingsoplossing kunnen realiseren. Met deze samenwerking kunnen we onze krachten bundelen”, licht Jasja de Bree, salesmanager bij Weststrate, toe. “Hoe complex de vraag ook is, samen met DPD en de klant ontwikkelen we een verzenddoos met uitstekende bescherming. Door onze expertises te combineren, kunnen we het verpakkings- en bezorgingsproces optimaliseren, dit biedt kansen voor alle betreffende partijen.”

“Snelle, betrouwbare en veilige levering van pakketten is van essentieel belang voor alle betrokken partijen”, licht Thiemo van Spellen, CCO DPD Nederland, toe. “Vanzelfsprekend voor de beleving van de ontvanger. Want niemand wordt blij van de levering van een beschadigd pakket. Maar ook de verzender en vervoerder hebben er baat bij. De samenwerking minimaliseert nazorg en bevordert een efficiënte belading en verwerking. Wij erkennen dit en zetten samen met Weststrate een uniek concept in de markt door onze expertises te combineren.”

Over DPDgroup
DPDgroup is de op één na grootste internationale pakketbezorger in Europa. DPDgroup combineert innovatieve technologie met lokale kennis tot een flexibele en gebruikersvriendelijke service voor zowel verzenders als shoppers. Met haar toonaangevende Predict-service zet DPDgroup een nieuwe norm voor gebruiksgemak door klanten nauw bij de bezorging van hun pakket te betrekken. Met meer dan 68.000 bezorgexperts en een netwerk van meer dan 32.000 lokale Pickup-punten bezorgt DPDgroup elke dag 4,8 miljoen pakketten in 230 landen via haar merken DPD, Chronopost, SEUR en BRT. DPDgroup is de pakketbezorger van GeoPost, die in 2017 een omzet van € 6,8 miljard noteerde. GeoPost is een houdstermaatschappij in handen van Le Groupe La Poste.

Over Weststrate
Sinds 1934 staat verpakkingsspecialist Weststrate voor Zeeuwse nuchterheid gecombineerd met lef, innovatief en creatief ondernemerschap. Vanuit onze logistieke centra in Middelburg beleveren we ruim 7600 relaties. De afzetmarkt heeft zich uitgebreid tot bedrijven, overheden en instellingen in heel Nederland en Vlaanderen. Meer dan 50.000 artikelen worden direct uit voorraad vanuit onze logistieke centra met bijna 20.000 palletplaatsen geleverd. Weststrate streeft ernaar de klant zoveel mogelijk te ontzorgen, dit wordt onder andere bereikt door maatwerk verpakkingsoplossingen, klantspecifiek voorraadbeheer en distributie in eigen beheer.