Nieuws

Coronavirus: gevolgen en maatregelen (laatste update: 15/05)

16-03-2020 - Auteur: Weststrate Admin

Met zijn allen zijn we in een bijzondere unieke situatie terecht gekomen. Gelukkig kunnen er binnen bepaalde beroepsgroepen veel mensen thuiswerken of is het mogelijk de bedrijfsvoering op een alternatieve manier in te zetten. Weststrate kan voor verschillende productgroepen adviseren in producten voor bijvoorbeeld de zorg, thuiswerken en het bezorgen en afhalen van maaltijden. We streven ernaar onze klanten met ons team te helpen om tijdens deze periode zo goed mogelijk te kunnen blijven functioneren met inachtneming van alle genomen maatregelen. Op deze manier hopen we allen, in goede gezondheid, de crisis hopelijk over niet al te lange tijd achter ons te kunnen laten. Gezien de voortdurend nieuwe ontwikkelingen rondom het coronavirus vinden we het belangrijk u verder te informeren over de gevolgen én bijbehorende maatregelen die we hebben getroffen.⁠ 

Voorraad en bestellingen
De verspreiding van het coronavirus heeft ook bij onze leveranciers gezorgd voor vertragingen in productie en transport van goederen naar Nederland. Dit heeft direct tot gevolg dat we te maken hebben met beperkte voorraden binnen het assortiment van persoonlijke beschermingsmiddelen en hygiëne artikelen. Hierdoor kunnen we een deel van de orders niet tijdig uitleveren. 

Wilt u toch deze producten bestellen? Neem dan altijd even telefonisch contact met ons op via 0118 - 63 00 00 voordat u uw bestelling en betaling afrond.

Ook is er op Europees niveau er een probleem ontstaan bij de beschikbaarheid van inkt, toners en printers. Mede doordat veel mensen noodgedwongen thuis zijn gaan werken, is de vraag naar deze producten, met name inktcartridges, enorm gestegen. Dit leidt bij o.a. HP, Brother, Canon en Epson tot uitdagingen om de productie en de voorraad op peil te houden. Op dit moment is het nog moeilijk inschatten wanneer de voorraden weer op peil zijn. Onze leverancier Quantore is nauw in contact met leveranciers en distributeurs hierover. 

We streven ernaar om onze klanten te blijven beleveren, conform het normale bestelpatroon.

Verkoopprijzen
De vraag naar dergelijke artikelen is zoals verwacht explosief gestegen, waardoor er schaarste op de markt aan het ontstaan is. Dit is dan ook direct van invloed op onze inkoopprijzen. Deze wijzigen op dit moment nagenoeg dagelijks. Helaas zijn wij genoodzaakt deze wijzigingen ook door te voeren in onze verkoopprijzen.

Montage meubilair
De montage van meubilair gaat door zoals gepland. Wij hebben de monteurs gevraagd geen handen meer te geven en ook gepaste afstand te houden. Tevens zullen zij in de auto hun handen zonder water wassen.

Het spreekt voor zich dat indien onze monteurs zich ziek  melden, wij u op de hoogte stellen en mogelijk de montagedatum dienen te verplaatsen. Mochten er binnen uw organisatie ziekteverschijnselen voorkomen, geeft u dat dan zo spoedig mogelijk aan, zodat wij de montage op een ander moment kunnen inplannen.

Aflevering goederen magazijnen
Voor de aflevering van goederen op onze magazijnlocaties gelden speciale instructies. Bij ons magazijn aan de Herculesweg vragen wij chauffeurs met de pakbon te lossen voor de roldeuren. Aan de Anodeweg zorgt de chauffeur dat er gelost kan worden, waarna onze medewerkers zelf de goederen zullen lossen. De chauffeur kan de bijbehorende pakbon aanbieden in de ‘sluis’.  

 

Leveringen zendingen eigen chauffeurs en GLS Netherlands
Onze eigen chauffeurs leveren de goederen bij u aan op Walcheren en Zuid Beveland. Uiteraard hebben onze eigen chauffeurs speciale instructies gekregen om te handelen volgens de RIVM richtlijnen. Zendingen buiten Walcheren en Zuid Beveland worden verzonden via GLS Netherlands. GLS Netherlands heeft ervoor gekozen om contact via de handscanner uit te sluiten. De bezorger noteert bij aflevering nu de voor- en achternaam van de ontvanger en schrijft op de plaats van de handtekening uitsluitend de laatste 3 tekens van het getoonde legitimatiebewijs (ID-kaart/paspoort/rijbewijs).

Verzenden naar het buitenland
Bij GLS is het verzenden naar en het afleveren in de meeste Europese landen nog gewoon mogelijk. Dagelijks wijzigen echter de omstandigheden in de verschillende landen. Soms zijn er maatregelen per (postcode) gebied, soms per sector. Pakketten waarvan GLS op basis van het verzendadres weet dat ze niet kunnen worden afgeleverd houden ze indien mogelijk in Nederland al tegen om ze vervolgens aan ons te retourneren.

Showroom
De openingstijden van onze showroom in Middelburg blijven onveranderd. We blijven voor u klaar staan, zoals u van ons gewend bent. Wel willen we u vragen de bezoeken aan onze showroom te beperken. In onze showroom vermijden onze medewerkers fysiek contact en houden gepaste afstand. Onze medewerkers plaatsen uw bestelling op de balie waarna u contactloos kunt betalen en de goederen mee kunt nemen. 24 uur per dag kunt u online uw bestelling plaatsen of bel naar 0118-630000 en geef uw bestelling door.

Bereikbaarheid en vragen
We beseffen dat we in een bijzondere situatie zitten en begrijpen dat dit wellicht vragen oproept. Vanzelfsprekend staan al onze collega’s klaar om u te helpen. Uiteraard zijn wij telefonisch bereikbaar. Onze accountmanagers staan paraat om uw vragen te beantwoorden. Wij doen ons uiterste best u zo spoedig mogelijk van antwoord te voorzien.

We hebben besloten om fysieke afspraken alleen door te laten gaan indien nodig en, wanneer mogelijk, via een video-call/whatsapp video bellen, te overleggen.

Mochten er vanuit de overheid maatregelen worden opgelegd die van invloed kunnen zijn op de orderuitlevering, dan laten wij dat zo spoedig mogelijk weten. Zie voor actuele informatie over het coronavirus de website van het RIVM: https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus.

Wij danken u voor uw begrip en geduld.

© 2020 Weststrate - Alles voor kantoor, alle verpakkingen
Beoordelingen van onze klanten: 8.4 / 10 - 297 beoordelingen
Realisatie: Urban Heroes

Installeer deze webapp op je apparaat: druk op en kies dan: Toevoegen op beginscherm