
Over edding: In 1960 begonnen Carl-Wilhelm Edding en Volker D. Ledermann viltstiften te importeren uit Japan. Dat deden ze vanuit de kelder in een kantoor in Hamburg. Hun startkapitaal bedroeg slechts 500 Duitse Mark, aangevuld met een typemachine. Om kosten te besparen, besloten ze om zelf een bedrijfsnaam te verzinnen. En waarom moeilijk als dat ook makkelijk kan? Zo werd dat één van hun achternamen. Ze waren er al snel uit dat dit edding moest zijn.
Dat klinkt immers krachtiger en internationaler dan de naam Ledermann. Van de 500 Duitse Mark kochten ze hun eerste stiften, die heel toepasselijk de naam edding No.1 kreeg. Dat werd van meet af aan een gigantisch succes en, leuk om te vermelden, tot de dag van vandaag zit de No. 1 nog steeds in het assortiment. Sindsdien is edding uitgegroeid tot een internationaal bedrijf met ongeveer 700 medewerkers en een groepsomzet van circa € 150.000.000 (in 2015).
Vandaag de dag worden de edding producten verkocht in meer dan 110 landen. Het edding assortiment bestaat uit ruim 180 producten. Voor iedere toepassing heeft edding een specialistische marker. Uiteraard de klassieke permanent markers, maar ook speciale producten zoals lakmarkers, whiteboard markers en diepvriesmarkers, alsook producten voor DIY’ers en creatieve toepassingen.

edding
Vragen over edding producten of interesse in een aangepaste prijsopgave?
Gerelateerde merken