BRCGS S&D gecertificeerd
Deskundig advies
Duizenden artikelen direct uit voorraad
Prijzen excl. BTW Prijzen incl. BTW
Assortiment
Kloosterboer
De selectie is aan uw winkelwagen toegevoegd.

Projectinformatie

Kloosterboer verzorgt de opslag en transport van temperatuur gecontroleerde voedselproducten, denk hierbij aan vis en friet, vruchtensappen- en concentraten, en overige geconditioneerde voedselproducten. Kloosterboer is een sterk en onafhankelijk familiebedrijf, opgericht in 1925. Met hun 17 vestigingen wereldwijd beschikken zij over een opslagcapaciteit van ruim 4.700.000 m3 en een jaarlijkse doorvoercapaciteit van meer dan 3.500.000 ton aan voedselproducten. Kloosterboer is hiermee één van de marktleiders binnen de internationale logistieke dienstverlening. Zij zijn gespecialiseerd in opslag, stuwadoren, logistiek, douaneafhandeling en logistieke IT-oplossingen. Door het bieden van een duurzaam en innovatief logistiek dienstenpakket in de supply chain van geconditioneerde voedselproducten wil Kloosterboer aanzienlijke operationele en financiële prestatieverbeteringen realiseren voor haar B2B klanten.

Kloosterboer koopt al jarenlang een deel van haar verpakkingsmateriaal bij Weststrate en omdat bekend is dat ook projectinrichting binnen ons specialisme behoort, heeft Kloosterboer ons benaderd om binnen de hoofdlocatie in Vlissingen een gefaseerde beheersbare revitalisatie door te voeren, zonder overlast voor medewerkers en klanten.

Doordat Kloosterboer enorm is gegroeid ontstond vanuit het managementteam de vraag naar nieuwe flexibel ingerichte vergader- en werkplekken. Bovendien is besloten om vloeren, klimaatbeheersing en verlichting te vervangen. Het gebruik van duurzaam geproduceerde of duurzame producten was een speerpunt in het programma van eisen.

Werkwijze

In samenspraak met Kloosterboer heeft Weststrate de rol van projectaannemer op zich genomen. In samenwerking met Smit Interieurbouw is er na inventarisatie een uitgebreid plan opgesteld. Als eerste hebben wij hebben de ruimte als gedigitaliseerd waardoor wij in een 2D impressie, en uiteindelijk in een 3D visualisatie, de nieuwe situatie aan de klant konden voorleggen. Aan de hand van de ontworpen tekeningen zijn licht en vloerplannen gemaakt en vervolgens besproken met de betrokken partijen. Na ons voorstel kwamen wij tot overeenstemming over de invulling van de nieuwe ruimtes. Vervolgens hebben wij op verzoek van Kloosterboer een planning gemaakt over drie fases om de kantoorinrichting te realiseren.

Weststrate heeft voor iedere ruimte de kantoorinrichting en montage verzorgd. In de kantoortuin zijn ruimtes opnieuw en efficiënt ingericht en is er rekening gehouden met flexibel werkplekgebruik. Voor twee verschillende afdelingen is een compleet nieuwe kantoorruimte gecreëerd. Daarnaast zijn er zit-sta elektrische werkplekken in combinatie met slinger instelbare werkplekken van Vepa in de kantoortuin geplaatst. Rondom de werkplekken zijn met standaard en maatwerk oplossingen kastruimte en garderobe oplossingen gecreëerd. Voor de receptie is een volledig nieuwe maatwerkbalie gemaakt. Er is een heringerichte receptieruimte gecreëerd inclusief wachtruimte. Hier is onder meer een glazen wand geplaatst die gecontroleerde binnenkomst mogelijk maakt. Bij de vernieuwde balie zit een vaste medewerker en bezoekers die zijn ingeschreven kunnen plaatsnemen in de ontvangstruimte die is ingericht voor staand en zittend vergaderen. Nadat de kantoorinrichting voltooid was, heeft onze AV-specialist zowel in de torenkamer als in de ontvangstruimte een nieuw presentatiescherm geplaatst van Barco.

Projectfoto's

1
Weststrate kantoorinrichting  Kloosterboer
Weststrate  projectinrichting Kloosterboer
Weststrate kantoormeubilair  Kloosterboer
Weststrate AV-specialist Kloosterboer
Weststrate kantoorinrichting Kloosterboer
Weststrate audiovisuele oplossingen Kloosterboer
Weststrate kantoorspecialist Kloosterboer
Weststrate kantoormeubilair Kloosterboer
Weststrate projectinrichting Kloosterboer
Weststrate kantoorinrichting op maat  Kloosterboer

Klantwens

Kloosterboer wilde graag in vooraf besproken fases de kantoorinrichting realiseren. In 2015 is een projectteam gevormd en zijn na gesprekken ontwerpen en plannen bedacht. Uiteindelijk is gestart met de revitalisatie van de bestaande kantoren en vergaderkamers aan de hoofdlocatie in Vlissingen. De kantoorinrichting is verdeeld over drie fases; fase 1 de torenkamer, fase 2 de kantoortuinen en fase 3 de receptie met ontvangstruimte.

In de eerste fase is de klantenkamer of torenkamer aangepakt, waarbij het uitgangspunt was om het havengebied rondom het kantoor als inspiratie te gebruiken voor de inrichting. De wens was om het havengebied te visualiseren in gebruikte materialen en vormgeving. In deze ruimte worden met name klanten ontvangen en vergaderingen gevoerd. Het uitzicht geeft een fenomenale indruk van de werkzaamheden van Kloosterboer. Een bijkomende wens was dan ook om zowel zittend als staand vergaderingen te kunnen voeren, dit in combinatie met slimme AV-oplossingen en zo weggewerkt dat het geen afbreuk zou doen aan de uitstraling van de ruimte.

Tijdens fase twee zijn twee kantoortuinen volledig gerevitaliseerd. De onstuimige groei van Kloosterboer op verschillende afdelingen leidde tot een tekort aan werkplekken. De wens vanuit Kloosterboer was om de kantoortuin opnieuw en efficiënt in te richten met flexibele werkplekken.

In de derde fase is gestart met de inrichting van de receptie met ontvangstruimte. De nieuwe manier van werken binnen kloosterboer schrijft voor dat elk persoon die het gebouw betreedt aangemeld moet zijn of worden in het systeem. De wens vanuit Kloosterboer was om een nieuwe receptieruimte te creëren die ook dient als ontvangst en wachtruimte.

Resultaat

De foto’s laten het eindresultaat zien. De drie project fases hebben geleid tot de realisatie van een prachtige torenkamer, kantoortuin en receptie. In de vormgeving ziet men elementen terug van de haven, er is efficiënt omgegaan met de kantoorruimtes en er zijn audio visuele oplossingen toegepast. Onze klant Kloosterboer is erg blij met het eindresultaat. De medewerkers geven aan erg te tevreden te zijn met hun werkplek.

Als merkonafhankelijke projectinrichter werken we met talloze merken. Zelfs wanneer een standaard product niet aanspreekt zoeken wij voor u verder. U staat centraal bij de inrichting van de nieuwe werkplek!
Neem contact op met John Provoost onze accountmanager meubilair.

Gebruikte merken in het project van Kloosterboer